Context & leerdoelen.png

De verkoop van voertuigen is de laatste jaren sterk veranderd. Door de evolutie van de markt en de digitale infokanalen doorlopen klanten hun aankoopproces op een totaal verschillende manier. De aanpak van verkopers van voertuigen moet hierop worden afgestemd.

Deze opleiding geeft de verkoopadviseurs de nodige commerciële vaardigheden en tools om elke verkoopopportuniteit succesvol te benutten.

Dit programma wordt standaard aangeboden als een fysieke classroom training. De verschillende modules kunnen ook virtueel worden gevolgd in sessies van max. 3 uur. Maximale interactie tussen de deelnemers waarbij ze samen uitwisselen en oefenen staat centraal. Deelnemers ontvangen ook checklists om de onderwerpen in hun eigen praktijk toe te passen.


programma classroom training .png
  • Belangrijkste evoluties op de markt van voertuigen en hun impact op de verkoop

  • Het klantentraject en verkoopopportuniteiten in elke fase

  • Het belang van databeheer en proactieve marktbenadering

  • Doelen en normen in het verkoopproces

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van voertuigen:

    o   Actief genereren, beheren en opvolgen van online en offline contacten

    o   Het leveren van een onvergetelijke eerste indruk, online en face-to-face

    o   Online en offline analyse van de behoeften en wensen van klanten

    o   Overtuigend presenteren van het voertuig (statisch, dynamisch, online en fysiek)

    o   Effectief argumenteren en omgaan met bezwaren

    o   Presenteren van de prijs en onderhandelen

    o   Sluiten van de verkoop

    o   Succesvol opvolgen van lopende offertes

    o   Contactbeheer tussen bestelling en levering

    o   De professionele aflevering en opvolging

    o   Relatiebeheer en herlancering

  • Verkoopgesprekken voeren in de praktijk


programma Online training.png

Module 1 (3u)

  • Belangrijkste evoluties op de markt van voertuigen en hun impact op de verkoop

  • Het klantentraject en verkoopopportuniteiten in elke fase

  • Het belang van databeheer en proactieve marktbenadering

  • Doelen en normen in het verkoopproces

  • Overzicht van het verkoopproces

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van voertuigen:

    • Actief genereren, beheren en opvolgen van online en offline contacten

    • Het leveren van een onvergetelijke eerste indruk, online en face-to-face

Module 2 (3u)

  • Overzicht van het verkoopproces

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van voertuigen:

    • Online en offline analyse van de behoeften en wensen van klanten

    • Overtuigend presenteren van het voertuig (statisch, dynamisch, online en fysiek)

    • Effectief argumenteren en omgaan met bezwaren

Module 3 (3u)

  • Overzicht van het verkoopproces

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van voertuigen:

    • Presenteren van de prijs en onderhandelen

    • Sluiten van de verkoop

    • Succesvol opvolgen van lopende offertes

    • Contactbeheer tussen bestelling en levering

Module 4 (3u)

  • Overzicht van het verkoopproces

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van voertuigen:

    • De professionele aflevering en opvolging

    • Relatiebeheer en herlancering

  • Oefeningen: verkoopgesprekken voeren in de praktijk


Praktisch.png

Algemeen

  • Beide trainingen worden georganiseerd vanaf minimum 4 deelnemers

  • Prijzen enkel geldig voor bedienden (paritair comité 200)

Classroom training (2 dagen)

  • Locatie: Gear BV, Excelsiorlaan 17, Zaventem (zie routebeschrijving op de website)

  • Prijs per persoon: 275 euro per dag excl. BTW, inclusief broodjeslunch en koffiepauzes

    (de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)

Online Training (4 sessies van 3u elk)

  • Prijs per persoon: 125 euro per sessie excl. BTW,

    (de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)

  • Deelnemers beschikken over een pc met microfoon en optioneel camera