Context & leerdoelen.png

De serviceafdelingen van de concessie worden nog te vaak aangeduid als ‘aftersales’ of ‘naverkoop’ activiteiten, waarbij de nadruk vooral ligt op dienstverlening en oplossen van problemen.

Toch is het belang van deze afdelingen voor de winstgevendheid van de concessies de laatste jaren enkel toegenomen. Concurrenten voor service en onderdelen hebben zich verder ontwikkeld en worden steeds vaker een alternatief voor de klanten, zeker na afloop van de garantieperiode.

Deze opleiding geeft de servicemedewerkers de nodige commerciële vaardigheden en tips om het eigen aanbod actief te blijven promoten en verkopen om maximum return en rendement te halen uit de service- en onderdelenactiviteit.

Het programma wordt standaard aangeboden als een fysieke classroom training. De verschillende modules kunnen ook virtueel worden gevolgd in sessies van max. 3 uur. Maximale interactie tussen de deelnemers waarbij ze samen uitwisselen en oefenen staat centraal. Deelnemers ontvangen of downloaden checklists om de onderwerpen in hun eigen praktijk toe te passen.


programma classroom training .png
  • Het strategisch belang en de voordelen van actieve verkoop van de service

  • De verschillende niveaus in het verkopen van de service

  • Analyse van de doelgroepen en mogelijke verkoopactiviteiten

  • Verkoopkansen in de dagelijkse activiteiten

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van het eigen aanbod van service en onderdelen:

    • Kansen herkennen en grijpen

    • Omgaan met weerstanden

    • Analyse van de behoeften en wensen van klanten: vraagtechnieken

    • Kracht van het serviceaanbod: de 5 categorieën argumenten

    • Overtuigend presenteren van de argumenten: kenmerken vertalen in voordelen

    • Effectief argumenteren en omgaan met bezwaren

    • Presenteren van de prijs en onderhandelen

    • Sluiten van de verkoop

  • Verkoopgesprekken voeren in de praktijk


programma Online training.png

Module 1 (3u)

  • Het strategisch belang en de voordelen van actieve verkoop van de service

  • De verschillende niveaus in het verkopen van de service

  • Analyse van de doelgroepen en mogelijke verkoopactiviteiten

  • Verkoopkansen in de dagelijkse activiteiten

  • Overzicht van de vaardigheden voor overtuigend verkopen van het eigen aanbod van service en onderdelen

Module 2 (3u)

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van het eigen aanbod van service en onderdelen:

    • Kansen herkennen en grijpen

    • Omgaan met weerstanden van klanten

    • Analyse van de behoeften en wensen van klanten: vraagtechnieken

    • Klantentypes en aankoopmotieven

Module 3 (3u)

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van het eigen aanbod van service en onderdelen:

    • Kracht van het serviceaanbod: de 5 categorieën argumenten

    • Overtuigend presenteren van de argumenten

    • Kenmerken vertalen in voordelen

    • Effectief argumenteren en omgaan met bezwaren

Module 4 (3u)

  • Vaardigheden voor overtuigend verkopen van het eigen aanbod van service en onderdelen:

    • Presenteren van de prijs en onderhandelen

    • Sluiten van de verkoop

  • Oefeningen: verkoopgesprekken voeren in de praktijk


Praktisch.png

Algemeen

  • Beide trainingen worden georganiseerd vanaf minimum 4 deelnemers

  • Prijzen enkel geldig voor bedienden (paritair comité 200)

Classroom training (2 dagen)

  • Locatie: Gear BV, Excelsiorlaan 17, Zaventem (zie routebeschrijving op de website)

  • Prijs per persoon: 275 euro per dag excl. BTW, inclusief broodjeslunch en koffiepauzes

    (de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)

Online Training (4 sessies van 3u elk)

  • Prijs per persoon: 125 euro per sessie excl. BTW.

    (de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)

  • Deelnemers beschikken over een pc met microfoon en optioneel camera