Situering van de module.png

De rol van Sales Advisor blijft zich ontwikkelen, niet alleen op het gebied van product en aanvullende diensten, maar juist ook op interpersoonlijk vlak. De onderhandelingsfase is daarbij een cruciaal moment om de relatie professioneel uit te bouwen of, in het slechtste geval, te beschadigen. Hierbij wordt immers de definitieve financiële opzet afgestemd bij het verwerven van een nieuwe of gebruikte auto.

Doelgroep: Showroomverkopers met meer dan 2 jaar ervaring, die reeds succesvol een basis verkooptraining afgerond hebben.

Deze module vergt van de deelnemer totaal een tijdsinvestering van 5 uur, verdeeld over diverse actieve leervormen en -momenten, begeleiding en opdrachten.

De prijs voor deelname aan deze module, inclusief alle materialen en persoonlijke begeleiding, kan direct bepaald worden van zodra we uw specifieke wensen en het aantal deelnemers kennen.

 
Leerdoelen.png
  • Weten welk belang een succesvolle onderhandeling heeft op het transactieresultaat en op de kwaliteit van de klantenrelatie

  • De verschillende onderhandeltechnieken kennen en precies weten wanneer deze toe te passen

  • Het kunnen installeren en vasthouden van een win-win atmosfeer

  • Het krachtig kunnen presenteren van een gepersonaliseerde offerte

  • Het effectief om kunnen gaan met prijsweerstanden

  • Een plezierig & vertrouwd gesprekspartner zijn in de onderhandeling

  • Weten hoe elke mogelijke verkoopkans te herkennen en te benutten 

 
Aanpak.png
Aanpak Onderhandelen.png
 
Werkkader.png

Wat nodig is om de module succesvol te doorlopen:

  • Goede interne afstemming over leerdoelen, toepassing en planning van de leermomenten

  • Een rustige werkplek, voorzien van online verbinding, laptop/computer, camera en microfoon

  • Discipline om zich aan afspraken en opdrachten te houden

  • Actieve begeleiding en opvolging vanuit de direct leidinggevende

Wat nodig is om de vertaalslag naar de praktijk te kunnen maken:

  • Duidelijke kortingpolitiek en eigen financiële onderhandelingsruimte

  • Strakke en transparante opvolging van de bruto transactieresultaten

  • Goed georganiseerd inruilproces met duidelijke normen en regels

  • Opvolging van conversieratio’s van het eerste contact tot en met offertes/orders

  • Een akoestisch afgesloten en confidentiële onderhandelingsruimte

 
Resultaten.png
  • Verhouding orders/offertes

  • Klantentevredenheidsindicatoren

  • Bruto transactiewinst en -marge

  • Kwaliteit klantengegevens in CRM