Context & leerdoelen.png

Als centrale leverancier van de concessie moet de onderdelenadviseur over brede logistieke kennis en vaardigheden beschikken. Om alle onderdelenactiviteiten te stroomlijnen is bovendien een uitstekend organisatorisch inzicht vereist.

Deze opleiding biedt de deelnemers een heldere kijk op de functie de nodige inzichten en vaardigheden om het onderdelenproces van begin tot einde te beheersen. Optimaal rendement en uitstekende klantenrelaties vormen hierbij het uitgangspunt.

Dit programma wordt standaard aangeboden als een fysieke classroom training. De verschillende modules kunnen ook virtueel worden gevolgd in sessies van max. 3 uur. Maximale interactie tussen de deelnemers waarbij ze samen uitwisselen en oefenen staat centraal. Deelnemers ontvangen ook checklists om de onderwerpen in hun eigen praktijk toe te passen.


programma classroom training .png
  • De rol van onderdelenadviseur en de vereiste competenties

  • Verantwoordelijkheden en kernresultaten

    • Stockrotatie

    • Servicegraad (intern en extern)

    • Winstmarge

  • Overzicht van het onderdelenproces en momenten van de waarheid

  • Normen in elke fase van het onderdelenproces

  • Kennis, vaardigheden en attitude van de professionele onderdelenadviseur:

    • Klantgericht onthaal aan de telefoon, aan de balie en online

    • Analyse van de vraag

    • Bestelprocedures: stock, manueel en V.O.R.

    • Opvolgen van de bestelling, receptie en controle van de onderdelen

    • Procedure voor uitgifte van onderdelen aan de werkplaats- en klantenbalie

    • Parts pre-picking en tussentijdse bestellingen

    • Fysieke organisatie van de stock en locatiebeheer

    • Periodieke activiteiten voor het opvolgen van de voorraad

    • Actieve verkoop en promotie van de onderdelen via werkplaats en balie

  • Situatiegesprekken met interne en externe klanten, oefeningen, checklists en case study


programma Online training.png

Module 1 (3u)

  • De rol van onderdelenadviseur en de vereiste competenties

  • Verantwoordelijkheden en kernresultaten

    • Stockrotatie

    • Servicegraad (intern en extern)

    • Winstmarge

  • Overzicht van het onderdelenproces en momenten van de waarheid

  • Normen in elke fase van het onderdelenproces

Module 2 (3u)

  • Kennis, vaardigheden en attitude van de professionele onderdelenadviseur:

    • Klantgericht onthaal aan de telefoon, aan de balie en online

    • Analyse van de vraag

    • Bestelprocedures: stock, manueel en V.O.R.

  • Situatiegesprekken met interne en externe klanten

Module 3 (3u)

  • Kennis, vaardigheden en attitude van de professionele onderdelenadviseur:

    • Opvolgen van de bestelling, receptie en controle van de onderdelen

    • Procedure voor uitgifte van onderdelen aan de werkplaats- en klantenbalie

    • Parts pre-picking en tussentijdse bestellingen

    • Fysieke organisatie van de stock en locatiebeheer

  • Oefeningen en checklists

Module 4 (3u)

  • Kennis, vaardigheden en attitude van de professionele onderdelenadviseur:

    • Periodieke activiteiten voor het opvolgen van de voorraad

    • Actieve verkoop en promotie van de onderdelen via werkplaats en balie

  • Oefeningen en checklists

  • Case study


Praktisch.png

Algemeen

  • Beide trainingen worden georganiseerd vanaf minimum 4 deelnemers

  • Prijzen enkel geldig voor bedienden (paritair comité 200)

Classroom training (2 dagen)

  • Locatie: Gear BV, Excelsiorlaan 17, Zaventem (zie routebeschrijving op de website)

  • Prijs per persoon: 275 euro per dag excl. BTW, inclusief broodjeslunch en koffiepauzes

    (de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)

Online Training (4 sessies van 3u elk)

  • Prijs per persoon: 125 euro per sessie excl. BTW,

    (de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)

  • Deelnemers beschikken over een pc met microfoon en optioneel camera