Verkoop voertuigen

Verkoop van nieuwe voertuigen

  • Marktanalyse en prospectie
  • Professioneel onthaal van de bezoeker en gerichte behoefteanalyse
  • Een effectieve demonstratie, argumentatie en proefrit
  • Het commercieel inruilen van een gebruikt voertuig
  • Kennen en actief verkopen van financiële en serviceproducten
  • Onderhandelings- en afsluittechnieken
  • Opvolging van de klantenrelatie en herlancering

Beheer en verkoop van gebruikte voertuigen

  • Het in- en verkoopproces van tweedehandsvoertuigen
  • Basisinzicht voor een economisch stockbeheer en he beheer van handelsnetwerken
  • Lokale marketing voor tweedehandsvoertuigen
  • Garantiepolitiek inzake tweedehandsvoertuigen
  • Alle verkooptechnieken voor tweedehandsvoertuigen zoals beschreven bij nieuwe voertuigen

Business-to-business verkoop

  • Het B2B verkoopproces (van suspect tot herlancering)
  • Prospectiestructuur en -technieken
  • Het kennismakings- en intakegesprek
  • De financieel-economische mechanismen en fiscale realiteit bij bedrijven
  • Adviesvaardigheden voor financiële en serviceproducten en Total Business Solutions
  • Onderhandelings- en afsluittechnieken op verschillende niveaus
  • Relatiebeheer Customer Building

Professionele aflevering van een voertuig

  • Het bestel- en afleverproces stap voor stap en de voorbereiding van de aflevering
  • Het verwelkomen van de klant
  • Actief afleveren van de documenten  en uitleggen van de rechten en plichten van de klant
  • Uitleg over het voertuig en rondleiding in het dealerbedrijf
  • De uitgeleide en opvolging van de klant
  • Opvolgen van de klant en professioneel opvangen van klachten of vragen