Algemene thema's

Management

  • Op een moderne en effectieve manier leidinggeven aan de diversiteit van een dealerbedrijf
  • Mensen aantrekken, selecteren en rekruteren  – de juiste persoon op de juiste plaats
  • Managen van teams en het samenbrengen van de afdelingen onder gemeenschappelijke doelen
  • Functioneringsgesprekken als basis voor blijvende ontwikkeling van teams en individuen
  • Presentatie- en vergadertechnieken

Klantentevredenheid

  • Een permanent klantgerichte houding en communicatie  voor iedereen in de organisatie
  • Effectief en dynamisch beheer van de algehele en specifieke klantentevredenheid
  • Een professionele klachtenbehandeling en opvolging als basis voor permanente verbetering
  • De huidige rechten (en plichten) van de consument en hoe daar juist mee omgaan
  • De weg van Customer Satisfaction naar Customer Delight

Commerciële slagkracht

  • Een gedegen lokale automotive retailmarketing voor alle producten en diensten
  • Een commerciële houding bij iedereen in het bedrijf – iedereen verkoper
  • Interdepartementale communicatie en organisatie voor een effectievere marktbenadering
  • Customer Relation Management – 360° klantenvisie als basis voor het commerciële denken
  • Een flexibel commercieel proces met lage response times en hoge scoringskansen

Financieel beheer

  • Financieel inzicht voor niet-financiële retailmedewerkers
  • Debiteurenbeheer en -opvolging vanuit alle afdelingen
  • Alle retailindicatoren, hun onderlinge invloed en hun impact op de resultaten
  • Een krachtige Balanced Score Card als basis voor het uitstippelen en uitvoeren van het beleid
  • Permanent actief procesbeheer als basis van een hoge efficiëntie en goede kostenbeheersing