Marktpositie

 

Uw marktefficiëntie

Actieve marktbenadering is meer een kwestie van cultuur en structuur dan van veel prospecteren.

We onderzoeken de relatieve marktaandelen van uw kernactiviteiten door analyse van de markt, concurrentie en klanten. Dit geeft een overzicht van uw sterktes en zwaktes in de markten die u bedient. We ontwikkelen lokaal het juiste platform om uw marktposities structureel te verbeteren door het bijsturen van de doelstellingen, de verloning, de werkroutines en -instrumenten, de beschikbare informatie en de consequente opvolging. 

 

Uw commerciële slagkracht

Iedereen in het dealerbedrijf is verkoper met de nodige commerciële feeling om kansen te grijpen.

We onderzoeken hoe snel en accuraat uw frontline mensen inspelen op de contacten die ze hebben en vragen die ze krijgen. Het verslag zegt niet of ze het kunnen, wel of ze het al dan niet doen. Het focust dus vooral op de gemiste kansen. Tijdens lokale groepssessies werken we aan het herkennen van verkoopkansen en hoe die te verzilveren. Uw mensen delen commercieel inzicht en zijn ze zich bewust van de kracht van samenwerking.

 

Uw relatiebeheer

De toekomst in retail is het opbouwen en beheren van een 360° klantenvisie van bij het eerste contact.

Wij analyseren uw huidige CRM-aanpak  op vlak van informatie, communicatie en menselijk inzicht. U krijgt concrete adviezen over hoe u het relatiebeheer binnen uw bedrijfsrealiteit kunt verbeteren. Het eindresultaat van onze interventie bestaat uit een stevige manageriële CRM-omkadering, aangepaste werkroutine en –instrumenten, bewustzijn bij de betrokkenen en duidelijke criteria voor selectie en opvolging van relaties.